Resolved
1.0
Details
Advertised vs Delivered
Customer service
Exchange, Refund and Cancellation Policy
Price Affordability
Product or Service Quality
Staff
Turnaround Time
Value for money
Website
2 comments

Update by user May 04, 2016

Ok, so they finally came through and agreed to address the issues that I had. You have to keep on them.

Got my refund today. Staying in front of them helped make sure it happened.

Original review posted by user Apr 27, 2016

YAY! I have a new printer! Oops! Not because Squaretrade helped. They wanted me to jump through hoops to get them to honor their warranty. Instead, I paid for a brand new printer out of pocket, punted on the $45 I paid them to warranty my old printer and now have all of this free time to post reviews instead of jumping through hoops for them! YAY FREE TIME!!!

So, my printer stops working over the weekend. I bought it last winter. I check my notes app on my phone. Voila! My warranty information with SquareTrade is right there. I call up, then get told by the automated system to go online. No problem. Online tells me to find someone to fix it and send them the receipt. I have no idea who to call to fix my HP Printer so I decide to call SquareTrade back. They cancel the open claim and open a new one. I tell them that I have no idea who to take my printer to and ask if they can just send me a box and I can ship the printer to them to get it fixed. He states that SquareTrade does not do that. It looks to me that plenty of people do this with SquareTrade, and quite often. Now I'm being lied to. Oops.

I tell him that the places I see online that can repair the printer are 25-30 miles away or in another state. His next stall tactic is to require me to upload a receipt to prove what I paid for the printer. The rep at the store I purchased from was proud to tell me that even if I lost my receipt, that the warranty company has all of the information available in their database. It was his recommendation to keep the warranty number on my phone, which I did now with several other purchased warranties as well. (None of which I've had to use)

SquareTrade insists that I upload this receipt or that they can't help me. They ACKNOWLEDGED that they see my warranty number. They AGREED that I bought the printer and that they can see it. Why can't they just help me if they know that I bought it?!

I even contacted the office store and asked for the receipt. They said they will mail it and it could take up to five business days. Then I can finally upload it and maybe figure out if they decide to help me or not. In the meantime when all is said and done am I going to go weeks and weeks with no printer? It sure sounds like if it is up to SquareTrade, then the answer is YES! So guess what guys? I went and bought a printer. New, shiny and no hassle. And THAT, my friends... is why I have the time to post reviews on how things went.

Thanks for leaving me hanging! SquareTrade will wiggle out of helping you or make it so difficult you give up or hopefully say "forget it" and go buy something else brand new.

Product or Service Mentioned: Squaretrade Protection Plan.

Reason of review: Warranty issue.

Monetary Loss: $225.

Preferred solution: Nothing. I have a new printer now. Fixing my old printer like you were supposed to do no longer helps me. Enjoy my posts all over the place about it..

I liked: How they thought i would just be ok with getting hosed.

I didn't like: Being deceived, Total misrepresentation and fraud, Not getting the full warranty or a new laptop of the same type, Never replaced or repaired as agreed, Fraud.

Company wrote 0 private or public responses to the review from Apr 27, 2016.
Do You Have Something To Say ?
Write a review

Comments

Terms of Service
Post Comment
Cancel
Susu
Sedona, Arizona, United States #1223286

This seems typical for them. I have a similar claim which I just sent over to Better Business Bureau.

However, I do not think that there are reckless people working - they seem to have a software system in place that cannot be easily overridden by their reps.

I called their complaint line though and they still insisted on a receipt from 18 months ago, although their website and our contract say that this is not needed.

Crazy.

Anonymous
Frankfort, Indiana, United States #1176567

So so very true....fraudulent company! They are supposed to pay for a replacement according to their brochure.

Guess what?

They don't. So, don't purchase anything on sale....you will get screwed in the end.

You May Also Like